جشنواره موسیقی فجر| آقای ستایشگر یک سوزن به خودتان بزنید، یک جوالدوز به پورناظری

جشنواره موسیقی فجر| آقای ستایشگر یک سوزن به خودتان بزنید، یک جوالدوز به پورناظری

امیرعباس ستایشگر که دوسال پیش منتقدِ کارهای سهراب پورناظری در جشنواره موسیقی فجر بود، امسال هم مسئول بخش پژوهش شده، هم اجرا در جشنواره داشته و هم در دو بخش نامزدِ دریافت جایزه باربد شده است.خبرنگارانی که در چند سال گذشته به طور پیوسته حضوری فعال داشته‌اند، خوب یادشان می‌آید که امیرعباس ستایشگر در دوره‌های قبل وقتی مسئول بخش «نسلی دیگر» در جشنواره موسیقی فجر بود، چقدر جانانه، از جشنواره دفاع می‌کرد. او به گونه‌ای باد در غب‌غب می‌انداخت و از جشنواره و از بخش «نسلی‌دیگر» دفاع می‌کرد که گویی بزرگترین جشنواره‌ی موسیقی در تمام دوران‌های کره‌ خاکی را توصیف می‌کرد.
زمانی که ستایشگر در جشنواره موسیقی فجر حضور داشت، حسن ریاحی دبیر جشنواره بود.
اما گذر زمان حمیدرضا نوربخش را مدیر جشنواره موسیقی فجر کرد و نوربخش هم اعتقادی به بخش «نسلی دیگر» نداشت. پس این بخش از جشنواره حذف شد. نوربخش می‌گفت که جشنواره‌هایی مانند «فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی» همان بخش «نسلی‌دیگر» در جشنواره هستند.
همین حرکتِ نوربخش و حرف‌هایش موجب اعتراض خبرنگاران و البته مواضعِ تندِ امیرعباس ستایشگر در قبال جشنواره موسیقی فجر شد. خبرنگاران از سرِ دلسوزی و برای بازگرداندنِ جوانانِ خوش ذوق به جشنواره تلاش می‌کردند و ستایشگر اما…
وقتی برادران پورناظری در برگزاری سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر نقش مهمی داشتند، ستایشگر منتقد اصلی آنها بود. به این جمله‌های ستایشگر دقت کنید:

«چرا ما شفاف نیستیم، چرا اعلام نمی‌کنیم سهراب پورناظری برای حضور در جشنواره چقدر دریافت کرده است؟ من به عنوان کسی که سه دوره مسئول بخش نسلی دیگر جشنواره موسیقی فجر بوده‌ام این را می‌گویم که دستمزد تمامی افراد حاضر در این بخش طی این سه سال برابر با دستمزد آقای پورناظری نیست.»

ستایشگر این حرف‌ها را زمانی میزد که از جشنواره کنارش گذاشته بودند. امروز اما دیگر ستایشگرِ منتقد سکوت کرده است؛ چرا که بخش پژوهش جشنواره موسیقی فجر را به او سپرده‌اند و او هم در قبالِ این باجِ بزرگ، دم فروبسته از انتقادهای تندش. البته امتیازهایی که ستایشگر از جشنواره گرفته به اینجا ختم نمی‌شود؛ او در قالب سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر اجرایی با گروه «صنم» داشت که ساخته‌های خودش را اجرا می‌کردند. ستایشگر در دو بخش آلبوم با کلام و ناشر برتر به عنوان نامزد دریافت جایزه باربد معرفی شده است. همچنین روایت هست که ستایشگر در انتخاب گروه‌های حاضر در جشنواره موسیقی فجر نقش بسیار پررنگی داشته است.
راستی ستایشگری که در سال‌های گذشته به لغو کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر معترض بود، چرا هیچ واکنشی نسبت به لغوِ بی‌سروصدای اجرای منوچهر صهبایی در سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر نداشت.
مسئول بخش پژوهش در سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر چرا امروز درباره‌ی خروجی‌های بخش پژوهش سخنی نمی‌گوید. این مسئول(امیرعباس ستایشگر) چرا درباره حقوق و دستمزدش برای اداره‌ی بخش پژوهش، اجرایش در جشنواره و نقشش در انتخاب گروه‌های حاضر در جشنواره توضیح نمی‌دهد. او که در سال‌های گذشته سهراب پورناظری را سیبلِ انتقادهایش کرده بود، چرا امروز درباره‌ی خودش سخن نمی‌گوید.
به راستی منتقدان دوره‌های گذشته‌ی جشنواره موسیقی فجر هدفشان و دغدغه‌شان چه بوده است. آیا آنها فقط جوشِ نبودِ خودشان را می‌زدند یا اینکه هدفشان رشدِ جشنواره بوده است. کسی مانند امیرعباس ستایشگر در سال‌های آینده که شاید باز هم کنارگذاشته شود؛ چه موضعی نسبت به جشنواره خواهد گرفت؟

منبع: تسنیم

(Visited 30 times, 1 visits today)

نوشته‌های مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *