دروغ بزرگ جشنواره موسیقی فجر/ مسئولان جشنواره آمارسازی می‌کنند

 

از همان روزی که بلیت‌فروشی سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر در دو سایت ایران‌ کنسرت و 3670 آغاز شد، از تبلیغات انجام شده پیدا بود که این دوره از جشنواره حداقل به لحاظ فروش موفق نخواهد بود.

در ادامه رسانه‌ها نیز به همین موضوع پرداختند و از تبلیغات ضعیف جشنواره و سایت‌های بلیت فروشی گفتند. اما حمیدرضا نوربخش رییس جشنواره در گفتگویی که با فارس انجام داد دلیل کمبود مواد تبلیغاتی مانند تیزر و … را فیلتر مقطعی تلگرام و اینستاگرام عنوان  کرد و گفت: «وقتی ما با مشکل فیلترینگ این دو برنامه مواجه شدیم؛ روند تهیه تیزر برای گروه ها را متوقف کردیم. چرا که با ادامه اعمال این محدودیت؛ ادامه تحمل بار مالی نسبتا سنگین تهیه محتوای ویدیویی برای گروها، توجیهی نداشت و احساس کردیم این هزینه زائد خواهد بود.»

با توجه به شرایط تبلیغات و البته نوع جدول‌بندی این دوره جشنواره، انتظار استقبال چندانی از سوی مخاطبان موسیقی نمی‌رفت؛ تا اینکه به یکباره سایت بلیت فروشی ایران کنسرت، مهر «SOLD OUT» به چند اجرا زد و از فروش کامل صندلی‌های این‌کنسرتها خبر داد.

اما طی اتفاق عجیب وقتی مخاطبان به سالن می‌رفتند با شمار زیاد صندلی‌های خالی هم مواجه می‌شدند! بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار و عکاسان فارس در جشنواره، چند اجرا در این رویداد وجود داشتند که علی‌رغم اعلام اصطلاحا «SOLD OUT» از سوی جشنواره، تعداد زیادی هم صندلی خالی داشتند:

کنسرت ارکستر نیلپر- تالار رودکی

کنسرت ارکستر چکاوک-تالار وحدت

کنسرت ارکستر نوبانگ مهر-تالار وحدت

کنسرت میشاییل کار- فرهنگسرای نیاوران

کنسرت تریو وایلد استرینگز-فرهنگسرای نیاوران

کنسرت تریو اگسیکلن-تالار رودکی

کنسرت اردوان کامکار-تالار وحدت

کنسرت برگزیدگان جشنواره جوان-تالار رودکی

به نظر می‌رسد این اقدام که هنوز معلوم نیست از سوی سایت بلیت فروشی صورت گرفته یا از سوی ستاد جشنواره، برای فرار رو به جلو و عادی نشان دادن شرایط فروش و پوشاندن ضعف اساسی  جشنواره در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی باشد. اما آنچه می توان از شواهد و مشاهدات عینی دریافت این است که جشنواره در زمینه اعلام آمار فروش صادق نیست.

منبع: فارس

(Visited 17 times, 1 visits today)

نوشته‌های مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *